Des de fa uns anys el departament de Física i Química convoca un concurs de Fotografia Cièntifica, adreçat als alumnes que cursen l'assignatura de Cultura Científica. Ací teniu les bases i el full d'inscripció:

Full d'inscripció

Bases del concurs

PREMI CULTURA CIENTÍFICA 2019

III Concurs de narrativa curta

Amb el motiu de reivindicar i valorar el paper de la dona en la ciència, el departament de Física i Química amb la col·laboració de la Prefectura d’Estudis, l’equip directiu de l’IES Sixto Marco i l’AMPA convoca el Concurs de Narrativa Curta de Cultura Científica, tercera edició, adreçat als estudiants de l’assignatura “Cultura Científica” de 4t d’ESO i 1er de Batxillerat de l’IES Sixto Marco.

AA 88be1

El dia 30/1/2019 (dia Sixto Marco) vam fer entrega dels premis del concurs: “Tria la teua molècula”. En una primera edició, on l´alumnat participant havia de dissenyar una maqueta representativa d´una molècula amb una explicació de la mateixa i un vídeo sobre la seua elaboració.

Vam fer coincidir el lliurament de premis amb la fira dels talents per considerar que les alumnes guanyadores tenen totes el talent de cultivar el talent científic.

CANDELA, MARTA, MARIA, MARISOL I NÚRIA DE 1r DE BATXILLERAT, VAN REBRE UN DIPLOMA I EL PRIMER PREMI. “AMFETAMINA” VA SER LA MOLÈCULA AMB LA QUE VAN PARTICIPAR I GUANYAR.

Agraïm a les participants, a les caps d´estudi, al departament de física i química i a tots els participants en aquest event, l´interès mostrat.

Fins al pròxim concurs: “Dona i ciència”

Mely

Des del departament de Física i Química vos presentem un nou concurs, adreçat als alumnes que cursen l'assignatura de Cultura Cièntifica durant el curs 2018-2019. Ací vos deixem les bases. ANIMEU-VOS A PARTICIPAR!!

BASES

1. Dirigido al alumnado de la asignatura de “Cultura Científica” de 4ºESO y 1º de bachillerato del IES Sixto Marco.

1. Se debe presentar, una maqueta de una molécula junto a un mural que incluya los datos más importantes de la misma y un vídeo de 2 min, (explicando por qué se eligió dicha molécula y su procedimiento de construcción). Posteriormente, se realizará una breve exposición oral explicando dicho trabajo.

1. La maqueta, el mural y el vídeo se pueden realizar individual o en grupo (máximo 6 componentes).

1. Sólo se admitirá una maqueta por grupo o por persona.

1. La fecha límite de entrega será el 24/1/2019

PREMIOS

La fecha de entrega de premios y su exposición se realizará el día del Sixto Marco 31/1/2019 y los galardonados recibirán:

Un primer premio dotado con 30 en forma de vale para material escolar

Un segundo premio de 20 en forma de vale para material escolar

Un tercer premio de 10€ en forma de vale para material escolar.

JURADO

Se valorará la creatividad, el trabajo bien hecho, la proporcionalidad en la maqueta, el diseño, la coherencia, el significado físico, químico, matemático, biológico y científico en general.

El jurado estará formado por el profesorado del departamento de física y química.