La tarde del pasado jueves 21 de septiembre fuimos los alumnos de 1CFBE, 2CFBE y el 2CFBE de 2ª oportunidad con los profesores Gabriel Amorós y German.

Fuimos a visitar la Feria FIRAMACO en el IFA, feria de materiales de construcción y eficiencia energética. Debido a esto último había varios stands relacionados con la electricidad, especialmente con la iluminación LED y la domótica. Precisamente en el stand del fabricante JUNG nos explicaron sus sistemas y productos.

firamaco e688c

El pasado martes, 1 de febrero, fueron entrevistados en el programa día a día, de TeleElx, el jefe del Departamento de Electricidad y Electrónica, Helio Terradillos, Susana Pérez, profesora del departamento, y José Antonio Ruíz, alumno del Ciclo Superior de Sistemas Electrónicos y Automatizados de nuestro instituto.

El dimecres 16 d'octubre, amb la presència de la totalitat dels Directors, Caps d'Estudis, Responsables FOL i bon nombre de Professors dels Instituts d'Educació Secundària de FP de la província d'Alacant en els que s'impartixen la formació de la família professional d'Electricidad-Electrónica, l'Associació Provincial d'Empresaris de Muntatges Elèctrics i Telecomunicacions d'Alacant (APEME) va donar un nou impuls a l'Acord Marc de Col·laboració subscrit el passat 7 de juny, avançant en el contingut del mateix.

En la primera part de la jornada es va realitzar la presentació dels Tallers Empresarials patrocinats per APEME. Estos Tallers, es realitzaran al llarg del curs escolar en els 13 centres de la província, amb l'objectiu de fomentar la cultura empresarial i l'esperit emprenedor entre els que a curt termini conformaran el teixit empresarial i laboral d'este sector en la nostra província.

En la segona part de la jornada es va abordar el tema de la Formació Dual. El director general de Formació Professional i Ensenyances de Règim Especial, D. Gonzalo Alabau, i la Responsable del Servici de Gestió de la FP i Qualificació Professional, Sra. Emilia Torán, van fer un ampli i clarificador repàs a què està suposant en este curs escolar la implantació de la Formació Dual. Les xifres d'implantació d'esta nova modalitat formativa estan sent molt positives, ja que s'ha dissenyat tenint en compte les circumstàncies i necessitats del teixit empresarial en la nostra Comunitat, que tracta de combinar la formación que s'impartix en els Centres amb què els alumnes reben en les empreses.

apemeyjoaquin

Veure la notícia en el Diari La Verdad

En el Diari INFORMACIÓ de hui 14 de juny, i dins de l'Especial "Enseñanza i Formación", es publiquen dos pàgines dedicades a la firma de l'Acord Marc de Col·laboració subscrit divendres passat entre els Centres de Formació Professional de la província d'Alacant i APEME, amb un ampli reportatge de les instantànies d'eixe moment.

Helio

1ª PAGINA ESPECIAL IES-APEME-1